Monday, June 13, 2011

Lye Huat Garden

Salamesrabadiey, dh lama pnmama x menulis entry .. sekarang , di masa ini dan di waktu ini, pnmama bizi sikit dengan paper2 Exam .. Iyer..pnmama sedang bizi dengan exam… nanti-nantilah pnmama cerita .. 
nie nk cerita kisah anak-anak pnmama si Tembam dan Si Debab berjalan-jalan ke Lye Huat Garden pada ari Birthday Pertuan Agong…. Ha..ha…

Kalau pnmama n en abah hendak ke Jitra, so kenalah lalu kat situ.. dekat ja antara Malau n Lye Huat nie , tapi pnmama hanya perhatikan dari jauh je..al maklumlah..en abah cakap.. tempat cina a.k.a Tokong Cina kot… Kadang2 tu, sekali tgk macam taman bunga ja..tapi bila dah masuk ke dalam tu..macam-macam ada.

Oleh sebab sekarang ini zaman canggih manggis so internet 
kan ada.. search ja ..dah semua keluar… ha..ha… mcam best..so pnmama pun apa lagi… Jom jalan-Jalan..
al maklumlah , nak p Zoo Taiping n Zoo Negara 
Tunggu anak2 besarlah dulu.alasan en abah .

Perihal serba sedikit , Lye Huat ni terletak di Jalan Changlun, Napoh. Senang jer..sebab taman tu tepi jalan ja...kalau dari pekan Changloon..tiket untuk masuk pulak, dewasa RM 10 ..
Budak2 pnmama x ingatlah pulak..sebabnya Tembam n Debab x kena duit…

Bagi pnmama n en abah , semestinya Best, sbbnya ada mcam2..yang paling bestnya time bagi ikan2 dalam kolam makan…  si Tembam yang paling suka.. Debab macm biasa ..steady n cool je.. Yang paling Lucunya..en abah, bila time nk tengok Harimau… si abah yang kecut perut… ha..ha…

Layan je lah, pic2 yng pnmama sempat snap.





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...