Tuesday, November 16, 2010

cute kan lembu nie..:)

salam aidiladha buat sume umat islam.Esok Ari Raya...esok ari raya.... 10 Zulhijjah adalah merupakan antara hari yang amat bermakna kepada umat Islam khususnya bagi mereka yang pergi menunaikan ibadat haji di bumi anbia. Tak lupa juga hari yang terpenting bagi kita menjalankan ibadat korban.

Bercerita mengenai korban ini, Syukuran, Pada tahun ini pnmama mempunyai rezeki yang lebih..Dapatlah pn Mama melakukan ibadat korban bukan sahaja dapat menyucikan diri serta rezeki yang ada..tetapi dapat kita bersedekah kepada insan yang memerlukan...

Tahun nie pn mama menjalankan ibadah tersebut untuk si adik... si Little Princess 2.. Tapi bukan Korban , dianya Aqiqah ..kenapa baru sekarang pn mama buat..x awal2 masa Adik umur 7 ari?... sebabnya Pn mama dah boking siap2 dah... so tiap adiladha..pn mama akan melakukan ibadah tersebut sama ada Korban @ Aqiqah.. Si Kakak??...dah selesai dah... alhamdulilah.. Ada seponser dari Tok Mamanya untuk Korban Pada Tahun Lepas ..sebelum itu pn Mama dah buat Aqiqah untuk Si Kakak.. Pn Mama pun dah settle ..Cuma masalahnya en abah je yang x settle 2 bahagian dia..

Buat Kali nie pn mama hanya menyambut serderhana..al maklumlah umah baru je selesai di landa Banjir....Namun kita kena Happy kan ... Pn mama sambut kat perlis je..al maklumlah en abah xdapat cuti panjang... ari jumaat dah kena masuk kerja .. kena stand by... kot2 banjir melanda lagi... YA Allah .... Hindarilah Bencana dari Kawasan Kami ...YA Allah.. Biarlah kami menyambut Adiladha degan penuh Kesyukuran...

Dengan ini..wah skimanya ayat..pn mama sefamily mengambil kesempatan ini mengucapkan Salam AidilAdha buat semua sahabat dan kenalan lama...blogger, sahabat seperjuangan di PID dan yang sudi menerjah blog pn mama... tak lupa juga pada saudara / saudari se-Islam.

Moga sambutan kali ini membawa seribu keinsafan kepada diri dengan pengorbanan para Nabi dan Rasul serta tokoh-tokoh Islam terdahulu demi memartabatkan agama ISLAM yang tercinta. InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...